מישהו הפסיק את הזרם – חברת החשמל משאירה את הנגב חשוך

עדכון 08/06/2013 בתחתית הפוסט מתחת לוידאו.

היום התפוצצתי.

אחרי שבועיים מטורפים בעבודה, שכללו תוספת של שתי מרפאות על אלה שלי כי בנגב אין מחליפים פיניתי שעתיים למעבר על ניירת. שעתיים שקטות, רק הניירת, המזגן, והדלת הסגורה. ארבעים חום בחוץ, ואני עובר על הקלסר של הניירת. מעלה מינון תרופה, כותב מכתבים, אישורים, משמן את המערכת לקידום התורים, בום. נפילת מתח. המחשב כבה, המזגן כבה. גנרטור הגיבוי נכנס לפעולה, נכבה מיד, החשמל חוזר. הרשימה שכתבתי במסמך נמחקה. חוזר שוב על הניירת. שוב נפילת מתח. שוב חוזר החשמל. בנפילה הרביעית המזגן שבק. התחיל להפריש אוויר חם, צמיגי, נוזלי כזה. בטעם נפט.

חם בחדר.

ביום חמישי הקודם עם המטופלת הראשונה נפל החשמל. דקות ארוכות, רשמתי את הביקור על נייר, הבטחתי למטופלת להוציא את ההפניות והמכתבים והזמנתי את המטופל השני. החשמל חזר באמצע התור. בינתיים נפל גם השרת כי האלפסק שלו לא עמד בהפסקה הארוכה. הצלחתי לפתוח את עמדת העבודה אבל לא להיכנס למערכת, כי השרת נפל. עוד נפילת מתח. לפני שבועיים הפסקה ארוכה ארוכה גרמה להתחממות במקרר ולהשמדת מלאי החיסונים שלנו.

חזרתי הביתה. פתחתי את המחשב. אחרי הפסקות חשמל חוזרות ונשנות קנינו שלושה מכשירי אל פסק למחשבים. הם מצפצפים עכשיו בכל פעם שאין חשמל ומודיעים בקול רם עם מבטא קוראני חזק – power off. באמצע היום, באמצע הלילה. מאז רכישת המכשירים גיליתי שלילות רבים מתאפיינים בנפילות מתח קצרות, אז לא צריך לקום מהמיטה כי הצפצוף נפסק, נפילות מתח ארוכות אז צריך לקום ולסגור את המכשירים. את האל פסק קנינו אחרי שמחשב אחרי מחשב, ספק, כונן קשיח ולוחות אם הלכו בדרך כל חשמל.

שנתיים בערך. הפסקות חשמל. בלילה, ביום, הקור הגדול, בחשכה, באמצע הקיץ. בקיץ שעבר, בשבת נפל החשמל בקהילה שומרת מסורת בה אני מטפל. באמצע התפרצות דיזינטריה. בקיץ. ילדים והורים שלשלו והקיאו, כמה התייבשו, החום עלה, תינוקת פרכסה. הנזק הכלכלי עצום, במפעלים, בחקלאות (חשבתם פעם מה ההשפעה של חצי יום בלי חשמל על טון עגבניות במחסן קירור?), ובשביזות הכללית.

התארגנו על גנרטורים. כמעט בכל מקום יש. הבעיה שהחשמל נופל ולוקחות כמה שניות עד שהגנרטור עולה. למחשבים, שרתים, מכונות במפעל, השניות האלה קריטיות. המחשב נכבה, המכונה מפסיקה פעולתה, הגנרטור נכנס לפעולה. אחר כך חוזר החשמל ושוב הגנרטור מפסיק פעולתו, נפילת מתח וחוזר חלילה.

שמענו המון תירוצים. קו מתח נפל, שנאים נגנבו, נוצר בוץ על הכבלים, עמוד נפל על עמוד. נזכרתי שבמשלחות הסיוע, בטיול להודו, במסעותי במדינות מתפתחות ראיתי גנרטור קטן ליד כל עסק ובניין, חשמל הפסיק יותר מהתחיל, והאמונה בשירותים הבסיסיים לאזרח כמו מים נקיים, חשמל זורם בסדירות ובריאות נעלמה. אנחנו בדרך. אנחנו כבר שם.

מהמועצה שלחו מכתב, ומתארגנים למאבק. היום, החום, שעות העבודה שהושחתו, והפגיעה בבריאות המטופלים שלי נמאסו. בדרך הביתה גם עף עלי ארבה מגעיל ונכנס לי לחולצה.

העלתי פוסט עצוב בדף הפייסבוק של חברת החשמל. ענו די מהר. –

אסי שלום, בעקבות פניות של לקוחות ביצעה חברת החשמל בדיקה מקצועית ומקיפה באזור. מהבדיקה עולה כי כמות ההפרעות בקווי החשמל באזור רמת-הנגב, ביחס לאורכם הכולל של הקווים – תואמת לממוצע ההפרעות בקווים במחוז הדרום ולקווי מתח בעלי מאפיינים דומים בכלל.
עם זאת, מנהלי מחוז הדרום בחברת החשמל נמצאים בקשר עם נציגי הישובים, תעשיינים ובעלי העסקים באזור וקשובים לפניות ומקדמים פתרונות לשיפור הנושא.
כמו כן, חברת החשמל מבצעת באופן שוטף עבודות לתחזוקה ופיתוח בקווי החשמל באזור זה – במטרה לשפרם ולשדרגם.

 

אני שמח על התגובה. היא היתה מהירה, רצינית, ולא מתחמקת. זה ראוי להערכה.

ייתכן שזה הממוצע בדרום – אם זה הממוצע בדרום כולו המשמעות היא שמצב שכולל נפילות מתח והפסקות חשמל ממושכות מספר פעמים בשבוע מקובל שם על מישהו בחברה הממשלתית. המונופול. אם זה הממוצע – משהו רע מאוד קורה שם. בלתי מתקבל על הדעת. אם זה הממוצע אני מבקש שיאשרו לנו להתנתק מהרשת ולהתחבר לחשמל סולארי עצמאי. זה אסור בחוק. אם זה הממוצע חברת החשמל מועלת בתפקידה.

חשמל זה משהו כמעט מובן מאליו במדינה מתקדמת. קשה להבין כמה הוא חיוני עד שהוא לא נעלם. בשנייה. יש לנו פנסי ראש בכל חדר, תאורת חירום בסלון, נרות וגפרורים זמינים כל הזמן. אנחנו שומרים כל הזמן את הקבצים כי מי יודע מה יהיה עוד שניה. התרגלנו לנגב. החצר האחורית. לא ממש נורא. עד שזה נוגע לבריאות של המטופלים שלי.

אני מציע שכל מי שחושב שהממוצע הזה סביר – ינותק אחת ליום יומיים מהזרם. שיקבל נפילות והתרוממות מתח ורוח עשרים פעם בשעתיים, ומכשירי חשמל תקולים. ויעבירו לכאן את הזרם שלהם.

נ.ב. חלקתי כאן כמה פעמים דברים בנוגע למצבו הרפואי של בני הצעיר. מצבו הרפואי מזכה אותנו בהנחה בתשלום החשמל. האחראי על החשמל בקיבוץ ניסה לבקש את ההנחה הזו עבור בני ועבור ילדים נכים נוספים בישוב. מחברת החשמל ענו שלא קיבלו את הרשימה מהביטוח הלאומי, ואז הפסיקו לענות בכלל. אני ניסיתי לפנות באופן אישי לאחראי על התחום בחברת החשמל במייל ובטלפון – ללא הועל. לא עונים שם. אני מוכן לוותר על ההנחה – רק שיהיה חשמל. רציף.

עשינו עסק?

עדכון 08/06/2013

בעקבות נהי הרשת שלי והפוסט הזה שפוזרו לכל עבר, עליתי לשידור בתכניתו של רינו צרור בכדי לדבר על מצב החשמל. קישור לתכנית – הראיון מתחיל בדקה 38 ומשהו. מולי דיבר מנהל מחוז דרום של חברת החמל – אלו אמרו שמספר הפסקות החשמל אצלנו תואם לממוצע בדרום. בהתחלה הוא אמר שמדובר בבעיה של הקיבוץ הרי הקיבוץ משתמ ברשת חשמל עצמאי. החשמל מגיע בסדר עד לקיבוץ ופתאום נעלם. חברת החשמל מוכנה גם לעזור לנו עם הבעיה. אחר כך כשהוספתי ואמרתי שהבעיה כוללת איזור שלם בנגב ולא רק את קיבוץ רביבים והמקרה שתארתי עם זריקת החיסונים והתרופות קרה במרפאה אחרת, הוא שלף את הארבה. השנה היתה מכת ארבה, הארבה הביא ציפורים, הציפורים מפריעות לחשמל. בשנה שעברה דיברו על אבק, ובוץ על החוטים ומה לא.

אמרתי כבר שהתכנית של רינו מעולה? מיד אחרינו עלה לשידור שר האנרגיה, שאחראי גם על פיתוח הנגב והגליל מר סילבן שלום לדבר על הגז, ודיבר גם על הפסקות החשמל של הלקוחות הזנוחים בנגב. הוא גיבה את החברה.

ראש המועצה האזורית שלנו נפגש עם מנכ"ל חברת החשמל וסיכמו שהחברה תיקח על עצמה לטפל הפעם ברצינות בבעיות שלנו. נראה.

נפלא האינטרנטים הזה לא?

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 2 ביוני 2013 22:06 |

3 תגובות »

  1. אסי שלום
    הרבה התקני אל פסק למחשבים כוללים אפשרות כיבוי אוטומטי של המחשב אם הפסקת החשמל נמשכת מעל לזמן מסוים (בדרך כלל הזמן ניתן להגדרה) זה מצריך התקנת תוכנה שבאה עם האל פסק וחיבור כבל בין המחשב לאל פסק שבאמצעותו התוכנה יודעת מתי יש או אין מתח חיצוני. זה גם מונע התרוקנות הסוללה כשאין איש ליד המחשב לכבות אותו. ואולי בכלל כדאי לעבור למחשב נייד שכולל סוללה, כך שיש אל פסק מובנה לתוך המחשב.

    תגובה מאת: הרצל | פורסם ביום: 2 ביוני 2013 | בשעה: 23:12

  2. […] פורסם לראשונה ב"רפואה אינטגרטיבית – רפואה שלמה" […]

    פינגבק מאת: מישהו הפסיק את הזרם – חברת החשמל משאירה את הנגב חשוך • מחאת הדיור | פורסם ביום: 10 ביוני 2013 | בשעה: 20:44

  3. כשאין חשמל משתמשים עם תאורת חירום

    תגובה מאת: יוני | פורסם ביום: 8 בדצמבר 2014 | בשעה: 11:50

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !