עבדים היינו? עבדות מודרנית בבית החולים

לאורך כל מאבק המתמחים התנגדתי לצעד של הפרישה שלהם. התפלמסתי איתם בנושא בדף הפייסבוק שלהם, אני חושב שהם הטילו פצצת אטום לשולחן, שעלולה להמיט נזק עצום בלי לחשוב עד הסוף על המטרות. היום מנסים למנוע מהם את הזכות להפסיק לעבוד בתנאי עבדות.
אנחנו ברפואת הקהילה ניסינו להתמודדת בדרך אחרת עם הייצוג הבעייתי של הוועד שלנו בזמן המשא ומתן. האתר שלנו מכיל חלק גדול ממה שעשינו בחודשים האחרונים.אנחנו נכשלנו כישלון חרוץ, וההסכם שנחתם לתשע שנים עבורינו בקהילה הוא הסכם רע בעינינו. העלנו את ההסתייגויות שלנו במצגת. אנחנו עכשיו "שוקלים את צעדינו"…
המתמחים ניסו להביע מחאה כנגד ההסכם המתגבש. הם ביקשו כמונו להיות שותפים במשא ומתן, אחרי שנענו כמונו בשלילה, הם ניסו להתארגן בארגון יציג חילופי. ההסתדרות הרפואית יחד עם המעסיקים הוציאו צווי מניעה כנגד כל צעד ארגוני של המתמחים, ובעצם דחקו אותם לפינה כאשר שתי האפשרויות היחידות שנותרו להם היא התפטרות מהמערכת, או, שביתת רעב.
מתמחי בתי החולים החליטו להתפטר. עכשיו באה מדינת ישראל, ויחד עם ההסתדרות הרפואית, באמצעות עורכת דין אורנה לין, זו שמיסי החבר שלנו ושל המתמחים מממנים את עבודתה, ומבקשים להוציא צווי מניעה כנגד התפטרות. הם טוענים שזה צעד ארגוני.
חשוב להסביר, המתמחים עובדים 80-100 שעות בשבוע. אני הייתי שם עד לא מזמן. שעות עבודה ומנוחה מופרות במגזר שלנו בלי למצמץ. מדובר באנשים שעובדים בתנאי עבדות. אולי עבדות מרצון אבל עבדות. היום מנסים למנוע מהם גם את הזכות להתפטר. לצאת מהמערכת. מאיפה החוצפה הזו?
ההסתדרות הרפואית כשלה, המדינה כשלה, הדור הזה לא מוכן לכך שימכרו את עתידו בחשכה, בחדרים סגורים. הוא דורש שקיפות, ולא מוכן יותר לעבדות.
אם בית המשפט יוציא צווי מניעה על ההתפטרות של המתמחים, המשמעות היא שהמדינה מחזיקה עבדים. מועלת בחוק שעות עבודה ומנוחה, ולא מאפשרת להפסיק את העבודה גם כאשר העובד מבקש להפסיקה. אין מילה אחרת לקרוא לזה, ולדעתי הצעד הבא צריך להיות פנייה לארגון האומות המאוחדות.
אני לא מומחה משפטי, אבל, בעיני כל תוצאה שתמנע מהמתמחים את זכותם להתפטרות תהיה עיוות של החוק, רוחו וערכי המוסר. כולנו צריכים לדאוג. מאוד.

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 2 בספטמבר 2011 7:12 |

1 תגובה »

  1. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4051729,00.html
    עניתי לפני ששאלת

    תגובה מאת: גל מידן | פורסם ביום: 2 בספטמבר 2011 | בשעה: 8:05

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !