למה אני מצביע לעבודה

רשימה חלקית שתשתנה מפעם לפעם


1. התנגדתי להתנתקות. אחרי ביבי ברק ושרון הבנתי. לא משנה מאיזה מפלגה מגיע ראש הממשלה, הפתרון במשוואה המדממת של ביטחון ושלום יהיה זהה, לא משנה במה אבחר.


2. אני מאמין שנושאי כלכלה, חברה, וקהילה הם הנושאים הקריטיים לשנים הבאות. אני מאמין שרק בנושאים אלה יש הבדל משמעותי ממרץ ועד הליכוד. אם אתה לא במפלגות הקיצון מימין או משמאל – ההצבעה שלך היא בעצם על אג'נדה כלכלית חברתית.


3. כי נמאס לי שזוגתי מועסקת 12 שנים  ומפוטרת מדי שנה רק כדי להתקבל בחזרה לעבודה לאחר ארבעה חודשים בלי משכורת. נמאס שהעבודה הזו בלי פנסיה, בלי ביטחון תעסוקתי, ובלי עתיד נראה לעין. מעציב אותי שרוב חברי מהצבא, אנשים חכמים, חרוצים ורובם משכילים מועסקים באותה הצורה. לא ייתכן שכולם מועסקים בתלות מוחלטת במעסיק, בתנאים של עבדות מודרנית. אנחנו בונים דור שלם של קשישים לעתיד שיחיו בלי יכולת לקנות אוכל. ילדינו ונכדינו יצטרכו לשלם את החשבון שהמעסיק חוסך עכשיו בתשלומי הפנסיה. אנחנו צועדים במדרון חלקלק לעבר עבדות של אנשים לתאגידים. נמאס לי שיצורים משפטיים וירטואליים כמו תאגיד חשובים יותר מאנשים.


4. כי נמאס לי לראות עוני בכל מקום. מטופלים שלא יכולים לקנות את התרופות הבסיסיות ביותר, אנשים שלא מצליחים לקנות אוכל. משפחות שחיות בלי חשמל ובלי מים כי אין כסף. עמותות צדקה ובתי תמחוי. אני לא מוכן לקבל מצב של רעב של עולם ראשון (לחם וריבה במקום חלבונים ירקות ופירות), או, מצב של רעב של עולם שלישי – רעב, רעב, רעב. אני מצביע למען שינוי מגמה, חלוקה הגיונית יותר של המשאבים של כולנו.


5. כי מפלגת העבודה היא היחידה שמבטיחה לשנות סדרי עדיפויות. לקחת קצת מהביטחון והצבא, ולתת יותר לאנשים, לתיקון הנחוץ כל כך של החינוך ושל סל הבריאות. אני יודע שאנשים שמרגישים שמקבלים מהמדינה יהיו מוכנים לתרום יותר גם במילואים ובשירות בטחוני.


6. כי מדרום לבאר שבע המדינה נגמרת. אין חוק, אין חינוך, אין אנשים. יש רק בעיות.  אני מאמין שמפלגת העבודה תצליח לעצור ברגע האחרון את ההתנתקות מהנגב, לנטרל את פצצת הזמן הבדווית. אני מאמין כי ברוורמן שם.


7. לא ייתכן שמנהל מרוויח יותר יותר מפי 100 מהעובדים הזוטרים בתאגיד שלו. תגמול יתר כזה מייאש. פוגע ביצרנות. פוגע בחברה. אם התאגידים לא מבינים את זה המדינה צריכה לקחת ולחלק.


8. כי אני מאמין שהעבודה היא התקווה היחידה להפסקת המעילה של המדינה בכספי המיסים שאני משלם. חנן כהן כתב על פראיירים וסולידאריות, חלוקה צודקת, סדרי עדיפויות שפויים, מניעת רעב, תגביר את הביחד של כולנו. סיבה מרכזית לקיטוב הנורא שלנו – עניים מעשירים, יהודים מערבים, דתיים מחילוניים הצורך להילחם יחד עם הקבוצה כדי לקחת בכוח את מה שמדינה צריכה לחלק לכולם.


9. אני חושב שהליכוד היא מפלגה מושחתת שתלוייה במרכז מפלגה רקוב שמנצל את מנהיגיו לצרכים פרטיים. חוקיים ולא חוקיים. אני יודע שקדימה היא מפלגה שתלוייה במנהיג אחד שעל פיו יישק דבר, וחושב שהמנהיג אינו נקי כפיים. אני יודע שאמיר פרץ הוא אדם ישר, וחושב שעדיף אדם ישר למעלה עם כוורת טובה שתפצה על חוסר הנסיון, מאשר אדם מנוסה רק קצת יותר, עם עבר אפלולי וקשרים ישירים לבעלי ההון.


10. כי נמאס לי לקרוא על בנקים וחברות שמרוויחים מליארדים על חשבוני כצרכן או כעובד, בזמן שאני רואה את העוני מכל חור. כי אני חושב שאנחנו חייבים לדרוש מהם לתת כתף ולעזור, לא באמצעות צדקה ורחמים, אלא באמצעות חוק וצדק.


11. כי אני מעדיף חינוך, בריאות, וצדק חברתי על פני צמיחה ווירטואלית שרשומה בעיתון על חשבון צמיחה מקבילה בעוני, באבטלה ובייאוש. צמיחה כזו אני לא צריך. לא תודה.


12. כי המפלגות האחרות מכרו את הרכוש שלנו – שלך, שלי במחירי הפסד למספר קטן של משפחות אוליגרכים ישראלים. חלקם מימנו את הרכישה במשיכה מיידית של כסף מזומן שישב בקופות החברות שקנו, או, באמצעות מכירת נכסים שהיו עד אתמול שלנו. מפלגת העבודה תעצור את התהליך שהפך לטקס דתי בלי הגיון, ותשמור על הנכסים שלנו מידיהם של האוליגרכים.


13. כי אני מקנא בחדשות מהיבשת הדרומית. בתקווה שהביאו המשטרים החדשים. כי אני מת להראות אצבע משולשת לקרן ההון הבינלאומית, לבנק העולמי, לG8 ולכל אותם ארגונים ששומרים על העולם השלישי שלישי, ועל מקומם כאדוני העולם.


14. כי נמאס לי להיות מיואש. אני רוצה להרגיש שיהיה יותר טוב.


זהו בינתיים – לא סופי.


 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 24 בפברואר 2006 20:30 |

24 תגובות »

  1. ממש מאותן סיבות.סופי.

    תגובה מאת: נועה | פורסם ביום: 24 בפברואר 2006 | בשעה: 20:38

  2. הכל הסברת, רק לא מדוע התנגדת להתנתקות?

    תגובה מאת: Moon | פורסם ביום: 24 בפברואר 2006 | בשעה: 20:40

  3. האם לדעתך פרץ ישנה את החוק המשפיל: אחרון נכנס ראשון יוצא, גם אם האחרון הוא פועל מצויין.
    !על בשרי כאשתך למדתי שלא!
    פרץ ימשיך להתעמר בעניים, כי השלטון והכוח
    מסמאי עינים ומסאבי ידים!

    תגובה מאת: לאה | פורסם ביום: 24 בפברואר 2006 | בשעה: 22:14

  4. אצלי אתה יכול לרשימה גם את עמי איילון, שמצליח לשלב ניסיון בטחוני עם ערכים ועם חשיבה מקורית שחורגת מהקופסה של אלופים במיל'.

    בנוסף, נימוק מכריע למה לא קדימה – אהוד אולמרט, שחיפוש של שעה באינטרנט יגלה כל-כך הרבה החלטות גרועות שלו שלא תאמינו. (גרועות לציבור, טובות למשפחות ההון).

    תגובה מאת: דב ט. | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 1:21

  5. ובדיוק מאותן סיבות אצביע לעמיר פרץ, שלי יחימוביץ ועמי איילון.

    תגובה מאת: רותי | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 1:28

  6. לא יודעת מה להגיד
    (ומגיבה רק כי היה לי הרושם
    שאתה רוצה להיות משהו אחר)

    תגובה מאת: הילי | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 2:21

  7. איתך. גם אני נלהב מפרץ ובדיוק מאותן סיבות. גם אם לא ינצח הוא צריך להישאר בתפקידו כיו"ר העבודה, ולבנות אותה לאט ככוח האחר. בפוליטיקה צריך סבלנות של פיל לתהליכים ארוכים-ארוכים….

    תגובה מאת: אדם | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 2:49

  8. לא מבין את העובדות האישיות שגורמות לך כל כך לכעוס.

    לא מבין על איזה כללים את מדברת.

    לא מבין מה את חושבת שצריך להיות הפתרון.

    לא מבין מי את חושבת שיפתור אותו.

    תכתבי כאן או אצלך.

    תגובה מאת: חנן כהן | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 12:06

  9. מה זתומרת "אם אתה לא במפלגות הקיצון מימין או משמאל – ההצבעה שלך היא בעצם על אג'נדה כלכלית חברתית?" איפה מתחיל "הקיצון" ואיזה מפלגה בדיוק, אם אני מצביע בעדה אני לא מצביע בעד אג'נדה כלכלית חברתית

    הצועד בנעליו, שוקל חד"ש גם בגלל הגנרלים שיש בעבודה יותר מדי (עמי איילון אחד היה מספיק לי) וגם בגלל שלא בטוח עם ברוורמן.

    תגובה מאת: הצועד בנעליו | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 12:18

  10. שחד"ש היא מפלגה מתאימה למי ששוחרר מצה"ל עם פרופיל 21 בגלל הפרעות נפשיות

    תגובה מאת: הצועד לקב"ן | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 18:03

  11. השתעבדות למערכת הבטחונית/צבאית/האמונה בצדקתן התמידית של הרשויות – היא לא מסוכנת באותה מידה? (ואפילו יותר – כי יש אנשים שמגלים לגביה יותר רצוניוּת להשתעבדות). במלים קצרות: קונפורמיות, וזה מה שהגנרלים של מפלגת העבודה (בעיקר אפרים סנה ודני פינג פונג יתום) מייצגים .

    תגובה מאת: הצועד בנעליו | פורסם ביום: 25 בפברואר 2006 | בשעה: 18:55

  12. יש היום בהארץ גדעון לוי. איזה יופי, תמיד כשיש גדעון לוי הם מכניסים את החירצופים שאני מביא, ואולי ככה נתאושש ונשכח מסוף השבוע שהיה יבש ומשעמם כרגיל.
    כל השבת, לפחות עד שעה 18:03, רק ישבתי ואוננתי עם רגשי הנחיתות הרגילים שלי, לא הפסקתי לחשוב על זה שכל החיים שלי הם נסיבה אומללה אחת גדולה, בגלל שאבא ואמא המטומטמים שלי הצליחו להשיג זיון (מה שאני לא זוכר מתי הצלחתי להשיג בפעם האחרונה) יצאתי אני, לא יותר מכלבלב, בורג קטן של המערכת, מעריץ של הרשויות, מצדיק וחסיד שוטה של הממסד שרוב חייו, לפחות מתי שלא היה עסוק באוננות, הוא עסוק בליקוק סוליות נעלי אדוניו. בבית הספר, בצבא, בעבודה, כך תמיד הייתי ולא הבנתי איך זה שיש אחרים מוצלחים ממני, שלא הלכו בתלם והעזו לעשות דברים ותמיד קינאתי בהם שלא לומר שנאתי אותם אך יש להודות שזה נתן לי משמעות לחיים.
    למשל יש כאלה שעשו פרופיל 21 ולא הרגו ערבים ולא שירתו כל מיני קצינים פוצים ומגעילים. כשאני חושב למה אחד כזה עשה מה שעשה זה גורם לי לכאב ראש ואני מעדיף להפסיק לחשוב לפני שהראש שלי יתפוצץ, מספיק הקנאה שלי שאוכלת אותי כמו שחומצית מעכלת את הברזל ויום אחד אמות מהקינאה הזאת או שיהיה לי אולקוס מה שיבוא קודם, ואז אני מנחם את עצמי כשאני שולח להארץ חרצופים של אחד כזה, או עוקב אחריו בכל מקום שהוא מגיב וכותב שיש לו פרופיל 21 , אלה המשחקים שלי שמקלים לי על החיים העלובים, חיי כלב-בורג קטן מאד, שפוט של הממסד,
    ואני יודע שכך אהיה תמיד עד יום מותי ומה שחמור יותר, הוא שתמיד אשאר עם רגשי הנחיתות שלי שהם הדבר הכרוני ביותר, להם אפילו הפסיכיאטרים שאני כ"כ מאמין בהם לא מצאו ולא ימצאו פתרון.

    תגובה מאת: החרצוף של הקב"ן | פורסם ביום: 26 בפברואר 2006 | בשעה: 8:08

  13. להילי?
    לא מבין את השאלה בתגובה שלך.
    אסי

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 26 בפברואר 2006 | בשעה: 22:46

  14. התכוונתי שהעמדה של אנשים כבעיה, למשל כ"פצצת זמן" זה ד-הומניזציה
    שמי שכתב למשל את סעיף 4 צריך להיות בעד הבדואים ונגד גזלת האדמות שלהם והסגירה שלהם בעיירות-חנק
    לא להפך
    (בקריאה עכשיו אני לא בטוחה מהי "פצצת הזמן" שהתכוונת אליה, אם התכוונת למרד אפשרי שלהם כנגד הדיכוי, ואם אתה מתנגד לדיכוי ורוצה למנוע את הצורך במרד, אז לא הבנתי אותך וסליחה)

    תגובה מאת: הילי | פורסם ביום: 27 בפברואר 2006 | בשעה: 2:00

  15. תודה על ההסבר. אכן התייחסתי לבעיה כבעיה דורשת פתרון ולא לאנשים כפצצות זמן.
    אני מבין למה זה יכול להשמע במובן שלילי.
    מנסה לחשוב על ניסוח יותר טוב.

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 27 בפברואר 2006 | בשעה: 6:34

  16. מעניין, שרוב הסיבות שמנית הן בדיוק הסיבה מדוע לא אצביע לעבודה, ובמחילה – הן כוללות גם הרבה פגמים לוגיים.

    אם התנגדת להתנתקות – מדוע אתה חושב ש"הפתרון במשוואה המדממת של ביטחון ושלום יהיה זהה, לא משנה במה אבחר". אתה יכול לבחור במשהו שיציע פתרון אחר לסכסוך, לא?

    סעיף 2 די מבולבל, אבל "אם אתה לא במפלגות הקיצון מימין או משמאל – ההצבעה שלך היא בעצם על אג'נדה כלכלית חברתית.", ההיגיון דווקא אומר שבשמאל הקיצוני מרוכזת האג'נדה הכלכלית חברתית הנועזת ביותר, ולאו דווקא המדינית.. קצת בעייתי. הידעת גם שהירוקים הם נגד המונופולים הגדולים במשק?

    "נמאס לי שזוגתי מועסקת 12 שנים ומפוטרת מדי שנה רק כדי להתקבל בחזרה לעבודה לאחר ארבעה חודשים בלי משכורת"… אם זוגתך ואתה לא מועסקים במנגנון של ההסתדרות, אתה באמת חושב שפרץ יתעניין בכם? הרי לא עניינתם אותו בעבר, אז מה השתנה? אתה חושב שהוא מנהיג "פועלים" אותנטי? אני חושב שאתה תמים.

    תגובה מאת: חזי | פורסם ביום: 22 במרץ 2006 | בשעה: 17:15

  17. קל ביותר לענות מהסוף.
    כן. אני מאמין לו, ואני לא חושב שאני תמים. אני מאמין באמת שאמיר פרץ הוא אידאולוג אמיתי ומאמין שידאג לאבסורד העבדות המודרנית אצלנו.
    תמים? אולי… קצת פחות ממי שהצביע עבור שרון וקיבל פינוי "לבנים".
    התנגדתי להתנתקות משמאל – כי חשבתי שצריך לצאת משם, בהסכם מסודר ולא ראיתי אף סיבה שבעולם לצאת משם דווקא עכשיו, עם זנב בין הרגליים בלי שום טעם וריח.
    אני מאמין שכל ראש ממשלה ולא משנה זהותו המפלגתית יגיע לאותו פתרון.
    דוגמאות? רבין מישהו היה מאמין לפני עלותו שידבר עם אש"ף ויגיע להסכם כולל נסיגות? אחריו ביבי עם הסכם ויי ויי וחברון.
    ברק עם חלוקת ירושלים, ושרון עם התנתקות.
    האירועים, המציאות חזקה מכל מצע לפני העלייה לשלטון. בסוף כולם יסוגו מרוב השטחים ומדינה פלסטינית תתקיים לידנו בשלום או במלחמה. לא חשוב אם יהיה זה ביבי, אולמרט, שרון, ליברמן, פרץ, או, ביילין.
    מסיבה זו אני מאמין שהבחירות הן על דמותה החברתית של המדינה. אני מאמין שפרץ הוא היחיד שמציע אלטרנטיבה לאולטרקפיטליזם ששלט על כל המפלגות בעשור האחרון.
    אני מאמין שבפעם הראשונה יש כאן אלטרנטיבה לדת הקלקלה החפשית.
    סעיף 2 אכן מבולבל מעט ואחשוב איך לנסחו טוב יותר.
    לבסוף, אם אתה חושב שהירוקים הם בשמאל אתה טועה טעות קשה.
    ימין יותר מימין מבחינה כלכלית

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 22 במרץ 2006 | בשעה: 18:39

  18. תודה על ההבהרות. אני מסכים עם חלק נרחב מהמסקנות שלך, אבל מהצד השני.

    תגובה מאת: חזי | פורסם ביום: 22 במרץ 2006 | בשעה: 20:39

  19. ואיך אתה מרגיש היום ביחס לבחירה הזו?
    מהצד (השמאלי) זה נראה כאילו השתינו עליכם בקשת וטענו נמרצות שאלה הם גשמי ברכה.

    תגובה מאת: אקס | פורסם ביום: 20 במרץ 2007 | בשעה: 20:45

  20. הבחירה היתה נכונה. האנשים היו – לא משהו. איך את מרגישה עם הבחירה שלך?

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 21 במרץ 2007 | בשעה: 7:45

  21. הצבעתי חד"ש ומן הסתם הייתי מצביעה אותו הדבר גם היום.
    למעשה, אם אני משירה מבט לתוך מה שבאמת מתחולל בתוכי אני אמורה להימנע מהצבעה, שלא לומר לארגן מרד של ממש ביום הבחירות.
    המיפלגות הפכו כל כך ממותגות.
    כמו לבחור בין סלקום לפלאפון.
    הכל אותו הדבר.
    חד"ש לפחות לא מזגזגת. עקבית. אמינה בעיניי. עם אג'נדה שאני מזדהה איתה גם במישור המדיני, כלומר ביחס לערבים, ובטח שבמישור הכלכלי חברתי אקולוגי.
    כל פעם ששמעתי את אנשיה מדברים או מתראיינים היתה לי נחת גדולה. אף פעם לא התקוממתי כמו שקורה לי תדיר רק מלשמוע את הסגנון המליצי של עמיר פרץ.
    נכון. זה לא שחד"ש שינתה את פניה של מדינת ישראל. אבל לפחות יש לה דרך שאפשר להצביע עליה, גם אם כרגע היא רק שביל צדדי וקוצני.

    תגובה מאת: אקס | פורסם ביום: 21 במרץ 2007 | בשעה: 8:53

  22. יצאתי פראייר אין מה לאמר, בכל זאת אני חושב שבהינתן התנאים ההצבעה דאז היתה נכונה לי. חד"ש לא יכולתי להצביע גם היום.
    אני בעצם נטול אפשרות הצבעה כרגע.
    אני בכלל נטול קשר למדינה – השתבללתי. אני שוקע בעבודה וביומיום שלי וזהו.
    די מיואש בכללי ובפרטני.
    רק לידיעה – את ברסס שלי כבר מזמן

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 21 במרץ 2007 | בשעה: 9:06

  23. וואו! איזה חיוך גדול! איזה כיף לשמוע!

    לא זה שהשתבללת והתייאשת, כמובן.
    אלא זה שמצאת את הבלוג שלי מעניין לך.

    תודה 🙂

    תגובה מאת: אקס | פורסם ביום: 21 במרץ 2007 | בשעה: 9:21

  24. […] מצרף דברים שכתבתי בשנת 2006 לפני הבחירות, שהסבירו למה אני מצביע כמו שהצבעתי, (תמים תמיד הייתי). […]

    פינגבק מאת: רפואה אינטגרטיבית - הבלוג של ד"ר אסי סיקורל | פורסם ביום: 10 באוגוסט 2011 | בשעה: 4:43

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !