צל מדבר

זיו ספקטור מפעל של איש אחד הקים חווה אקולוגית ממש בכניסה למצפה רמון בין בית הקברות לאיזור המלאכה הקטנה. כבר כמה שנים שאני מסתובב באיזור ונמנע מכניסה פנימה. יש משהו שהפריע לי בקונספט של שטח גדול במדבר שלי הציבורי שנמסר לפרטים.


לפני כשנה נשקו הדרכים כשקבוצת מנהיגות צעירה שזיו יזם – (קבוצת נערים בדואים שנבחרים לאחר תהליך סינון לקייטנת העצמה של חודש וכוללת טיולים, סדנאות, ועבודה למען הקהילה) הגיעה לשפץ את מבנה הבוץ האוקולוגי בו התכוונו לפתוח מרפאה בכפר בדואי בלתי מוכר.


התרשמתי מהשקט ורוח העשייה של זיו. אדם שמאס בדיבורים ובחר במעשים. ברמה האישית. הוא בחר בעשייה מתמדת של שינוי חברתי במערכת היחסים הנפיצה ביותר היום בישראל. זו שבין הצעירים הבדואים לישראל, חברה ומדינה.


מאחר ורק התחלתי בעשייה חברתית שוחחנו קצת בין רגבי האדמה – איש עם דעות מוצקות ומילים חותכות. מאז כתושב באיזור ורופא במצפה הקשבתי יותר טוב.


זיו הקים בשתי ידיו את דור המדבר "סטארט אפ חברתי" להעצמה אישית וקבוצתית של נוער ללקיחת אחריות בחברה בה הוא חי. הצעירים בני קהילות ומגזרים שונים עוברים הכשרה, העצמה וצוברים נסיון בהובלה ועשייה חברתית.


לאחרונה, אחרי שנה של פעילות אצלנו ולקראת סיומה, נוצר קשר שוב ואמורים היינו לשבת ולדבר קצת לשמוע, ולחשוב יחד על המשך הדרך שלנו בעשייה חוץ ממסדית רפואית בנגב. המלחמה קטעה את התכניות. אתמול בירידה ממצפה רמון ראיתי רכבים בחנייה בחווה. היום ב YNET הבנתי את הסיבה.


קבוצת צל מדבר מארחת בהתנדבות מאות בני נוער לסדנאות מרוכזות. אין כאן נופש פעיל על הים עם ארטיקים נוסח גידמאק. הימים מלאים בפעילות ועשייה. בני הצפון לומדים להכיר את המדבר. יוזמה מדהימה.


צל מדבר וזיו – אתם גדולים. אני אקפוץ בדרך למרפאה ואדווח מקרוב על העשייה ואם תצטרכו רופא חס וחסיסה אל תתבישו.


 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 11 באוגוסט 2006 17:24 |

הוסף תגובה »

הוסף תגובה.

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !