חוואי עם רובה ציד

האירוע האחרון בו ירה שי דרומי חוואי מהנגב בפורצים במהלך נסיון גנבת עיזים מעורר סערה בדרום.


מחר יפגינו למענו רבים המאמינים שלא ניתן להאשימו בהריגה / רצח.


המוות הנורא והמיותר הזה מאיר בחוזקה שלוש נקודות בחיים שלנו בחבל הארץ המדברי. הנגב שמזמן הוא קולוניה של מדינת ישראל, ובדרכו במהירות להתנתקות ממדינת ישראל.



  1. האזרחים, הבדואים תושבי הנגב מופלים, מוזנחים, נעלמים מעין הציבור. בעוני מנוון חיים חצי בעיירות זוועה, והחצי השני על הגבעות ובין הנקיקים בכל רחבי הנגב. אינם מוכרים. אין עבודה, אין תכנית כללית לפתרון, אין סיוע. היום עשיתי ביקור בית בעולם השלישי הזה. אנשים חיים באוהל או בצריף, ישנים על הקרקע ללא חשמל, ללא שירותים בסיסיים. ללא מים. תרנגולת הידסה בחצר ואני בדקתי וידעתי שאפילו את התרופות שארשום לא יהיה מאין לקנות. כי אם יש משהו קונים קמח, ואם יש עוד קצת קונים שמיכה. לא תרופה לסוכרת או ללחץ הדם, לא עזרי ניוד לילד המשותק. כי מדינה שמאפשרת עושר מנוון, מסריח, ומאפשרת עוני, הזנחה, ועולם שלישי נוסח אפריקה לא יכולה לצפות לשקט. התרעלה שמצטברת מבפנים מפעפעת בגנבות, בהשחתה, באלימות. עוני זה לא רק מספרים. עוני זה פשע.  

  2. אנו תושבי הדרום חיים הרחק מהממלכה. הרחק מהשלטון, הרחק מחוק וסדר. שנים אנו עומדים בודדים אל מול פשע, אלימות, גניבות, השחתה. סחר בנשים, סחר בסמים, סחר מכל הסוגים מלבד הסוג שמשלם מיסים. פעם אחר פעם אנו עומדים אל מול שוטרים עצובים שלא מנסים אפילו למצוא את הרכב / לאתר את הפרות/ להחזיר את הסוסים. אין סיכוי הם אומרים. תוותרו. בעלי עסקים משלמים פרוטקשן. כשהממלכה חלשה צצים הפשעים המאורגנים ואלו שלא. צצים גם הנחושים להגן על עצמם ועל רכושם. כי באנרכיה כמו באנרכיה. מתחילים להרוג על כבשה, או בגלל פריצה, ומחליקים במדרון התלול והחלקלק להרג מיותר במועדון, או, על הכביש. אנרכיה. יום אחד אירוע קטן יצית תבערה גדולה, ואנרכיה נקודתית תהפוך לאש גדולה. זה קרוב קרוב.

  3. האנרכיה שמתירה לכל אדם לשבת היכן שרוצה, לבעול אדמה, לשים גדר להכריז שלי היא. המדינה הזו שמביאה חוואים עם רובה ציד למרחבי הנגב כאילו שחסרים ישובים שמשוועים לאדם. המדינה הזו שעוצמת עין מצידי הכבישים שמתמלאים בבועלי אדמות מכל סוג וזן, מוכרים ובלתי מוכרים, חוקיים ובלתי חוקיים, יהודים ומוסלמים, המדינה שמאפשרת הפרות קטנות של החוק, נעצרת פתאום ועוצרת פתאום. איש אחד. החוואי בהארכת מעצר. הפשע והפרת החוק זוחלים יום יום. בעצם לילה לילה. עוד בית מוקם, עוד חווה דורסת פיסת בראשית. עוד תקן נעלם. ועבודה בורחת. ולנו? מה לנו כאן? כמה אפשר?

אז מחר במדינת החלם יפגינו למען האיש שהרג בהגנה על רכושו. ואני לא יודע מה לחשוב. כי כשראשי המשטרה עונים הלשון רפה שלא ניתן להציב שוטר בכל רפת, כשהמשטרה מזניחה את הסיבה למענה היא קמה, מתן תחושת ביטחון לאזרחים, אנא אנו באים? ומצד שני, רצח בסגנון מערבפרוע, איך אפשר לקבל דבר כזה? ומה אם באמצע שוטטות במדבר אחדור בטעות לשטחו של בועל אדמה? גם בום טראח? ושל מי האדמה הזו בכלל? של מי האוויר מעליה?


כל שאני יודע הוא שהמדינה הזו פחות ופחות שלי.


 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 15 בינואר 2007 21:43 |

17 תגובות »

  1. צריך כמה עשרות ויקי כנפו, ואולי עתירה לבג"צ.
    לא יודעת, אבל זה מצב בלתי נסבל.

    תגובה מאת: מיכל | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 0:40

  2. נכון שראוי וכדאי שהמדינה תיקח אחריות על הנעשה בשטחה. אך מה לגבי אחריות האנשים לעצמם, כמו למשל תכנון משפחה שבצורה לקויה/לא קיימת, מעצים את העוני עליו דיברת?

    תגובה מאת: אלעד יאיר | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 2:48

  3. עוני ובערות יוצרים משפחות גדולות. חינוך ורווחה מקטינים אותן. במצב בו אין עבודה אין פרנסה ואין השכלה עושים עשדרה ילדים. אם אחד יעבוד יצליח לפרנס את המשפחה. ילדים – זו תכנית הביטוח של העני.
    בנוסף, מדיניות עידוד הילודה המטורפת של המדינה גם היא יוצרת תמריץ חשוב באמצעות חלוקת כסף שמעודד עוד ועוד…

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 7:00

  4. שמה שהצית את האינתיפאדה הראשונה (1987) היה תאונת דרכים?

    המקרה הזה, כנראה, לא יצית את התבערה – אבל משפחתו של החואי כנראה בסכנה של נקמת דם, ואם הוא יצא זכאי התוצאה המיידית תהיה מקרים דומים נוספים, וגם הרבה תאונות של "טעות בזיהוי".

    הממשלה שכחה את הנגב.
    אולי צריך למנות שר לפיתוח הנגב?
    או שר למשטרת הנגב?

    תגובה מאת: דוד כפרי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 7:43

  5. "אנו תושבי הדרום חיים הרחק מהממלכה…" ???.

    בחייך. רוב תושבי מדינת ישראל חיים הרחק מאד מהגטו שהקים השלטון לעצמו ומקיף קבוצה קטנה, מצומצמת ודי מנותקת של בעלי הון ואנשי שררה.

    נדמה לך שהצפון נמצא במצב טוב יותר? רמלה או לוד שונות?

    האנרכיה היא רק בישיבה על הקרקע? על מה בדיוק אתה מדבר? זהו מצב בו רובם הגדול של תושבי המדינה הזו חיים בו כמציאות של יום יום. נסה להודיע למשטרה על גניבת רכב בראשון לציון למשל. הם אפילו לא יטרחו להגיע וישלחו אותך ישר לחברת הביטוח. זה שונה במשהו מגניבת כבשים מדיר בדרום?

    כאשר לפני 1,000 שנה בערך דרסו הברונים והדוכסים הפיאודלים את זכויות האזרח שלא היו בכלל וכבוד האדם היה בכלל מושג הזוי, האם למישהו מדלת העם הייתה החוצפה להתלונן נגד רוממות ליבם של האצולה הפיאודלית? כך גם היום. אתה כלום. פשוט עפר לרגליהם וככה שוות גם התלונות שלך.

    תגובה מאת: יואב | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 8:50

  6. גם אם היה תכנון לכזו – ואני בכלל לא בטוח שהיה – במקרה כזה, בו ירו בהם על אדמתו של היורה, אין עילה לנקמת דם לפי המסורת.

    ויש כבר שר לפיתוח הנגב. מאוד עוזר לנו בחיים. לא צריך שר, צריך כסף. והרבה. או שאולי נכריז על התנתקות ממדינת ישראל, וניקח איתנו את נמל אילת ואת מפעלי ים המלח כבני ערובה? אולי אז מישהו יתייחס לנגב?

    תגובה מאת: דרומי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 8:53

  7. אכן, הנגב הפך למערב פרוע אמיתי, בו אינדיאנים שנושלו מאדמותיהם פושטים על חוות המתיישבים הקולוניאליסטים, שבתורם יורים כשאפשר. וכל זה רק כדי לא לאפשר לתושבים שאינם יהודים אחיזה של ממש בקרקע.

    תגובה מאת: חייש | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 9:54

  8. בראשון לציון האוכלוסיה חושבת שהמשטרה מפקירה אותה כי זו המשטרה שלא מתפקדת.
    בנגב הבדואים חושבים שהמשטרה רודפת אותם כי הם בדואים ולא יהודים.

    בראשון לציון רוב האוכלוסיה מקבלת שרותים בסיסיים כמו חשמל ומים, כבישים ובתי ספר.
    בנגב, רוב האוכלוסיה הבדואית לא מקבלת כלום.

    התוצאות של ההבדל הזה יתפוצצו לנו בפנים יום אחד.

    תגובה מאת: דוד כפרי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 10:00

  9. אל השודדים הבדואים כי סביר שהם היו נענים לפנייתו המנומסת והיו חוזרים כלעומת שבאו.
    ואולי פניה מנומסת של החוואי אל השודדים הבדואים היתה גורמת לכך שבימים האלה המשטרה היתה עסוקה בפיענוח מקרה רצח של חוואי יהודי שנרצח בעת שוד.
    ובעניין הבדואים לא רק החברה היהודית זקוקה לחשבון נפש.גם הבדואים עצמם זקוקים לחשבון נפש שבמסגרתו תעלה שאלת הפשיעה החמורה שבה מעורבים בדואים בדרום (ומי שלא גר באיזור לא מבין כלל את רמת הפשיעה הזו.גם התנכרות הממשלה לבדואים ורמת חייהם הירודה ושלל עוולות וקיפוח לא אמורות לייצר רמת פשיעה שכזו)

    תגובה מאת: באר שבעי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 11:01

  10. כלומר זה נכון מאד שישנם הבדלים אבל אלו הם הבדלים סמנטיים במערכת העוולות שמקיפה אותנו. עד עמה שאפשר להגיד סמנטיקה לאסון הזה.

    יחד עם זאת, בדואי או לא, כשזה נוח לפוליטיקה פתאום מתמנה שר ערבי. אם זה היה נוח לפוליטיקה פתאום היה מגיע חשמל גם לבדואים בנגב.

    אני לא יכול להשתחרר מהתחושה ומהדימיון שאנחנו פשוט כורעים תחת שרירות ליבם של אצולת פיאודלים מטעם עצמם שמחרבים כל פינה וכל נהול תקין עבור אינטרס צר מאד של עצמם עכשיו מבלי לקחת בחשבון שום דבר שיקרה מחר בבוקר.

    התוצאה היא התנהגות בלתי אפשרית למגזרי אזרחים שלמים באוכלוסיה, לא רק בידואים. התוצאה היא הלנת שכר אפשרית על פני חודשים של השלטון עצמו. התוצאה היא התנהגות ירודה ונחותה של הצמרת לאורכה ולרוחבה. התוצאה היא מערכת משפט בלתי אפשרית ובלתי הגיונית. התוצאה היא התנהגות מוטרפת לגמרי ביהודה ושומרון וכך הלאה.

    אם תיתבונן מאד מקרוב אל כל אחת מהבעיות האלו ועוד רבות כמותן, תמיד תוכל למצוא את הסוגיה הייחודית שמפרידה אותה מכל השאר. רק שבמבט על, קצת מרחוק, פתאום מתגלה תבנית ומתברר דפוס שחוזר על עצמו פעם אחר פעם ולמעשה זוהי אותה המחלה בדיוק.

    אנחנו חיים במערכת ניאו-פיאודלית שבה לכל אביר ודוכס וכל מי ששייך לאצולת הממון והכוח יש זכויות יתר ויכולת לעשות כמעט ככל העולה על רוחו ותלונות פשוטי העם נשמעות ככלבים נובחים בעת שהשיירה עוברת.

    תגובה מאת: יואב | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 11:05

  11. דקר גנב רכב בדואי שוטר במברג בראש.
    עד היום השוטר עדיין נאבק על חייו.
    מעניין מה היה קורה אילו השוטר היה חכם יותר והיה יורה בחלאה.
    ישר היו קופצים כל צדיקי רשימות ובוכים על אלימות משטרתית.
    במחשבה שניה, אולי כדאי לגייס אותם למשטרה ולשלוח אותם למחוז הדרום. הם בטח היו מצליחים לפתור בנועם הליכות את כל בעיות האנרכיה המשתוללת שם, או בכל מקום אחר במדינת ישראל.
    אבל ככה זה כשלא זה מה שקורה כשלא מפעילים את אם השוטר היה יורה בחלאה הבדואית

    תגובה מאת: קלינט איסטווד | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 12:46

  12. לאסי, תודה גם על הפוסט הזה….

    תגובה מאת: טלי | פורסם ביום: 16 בינואר 2007 | בשעה: 14:02

  13. אתה צודק, המדינה קורסת, עדיין אני חושב שיותר בפריפריה ופחות במרכז.
    זה לא מקטין כלום מעצמת ההזנחה שחווים אחרים מסביב.
    אני רואה את הפינה שלי בעיקר ובקרוב אכתוב עוד קצת עם נתונים על הנגב לעומת המרכז.
    פאודליזם אמרת וצדקת לדעתי.

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 17 בינואר 2007 | בשעה: 8:25

  14. אני חושב שאתם צודקים.
    אני חושב שאתם טועים.
    אני חושב שהאירוע הזה מאוד מבלבל אותי כי החוואי לא אשם שהגן על רכושו, וגנבה לא צריכה להוביל למוות אלים בסגנון המערב הפרוע. אני חושב שאם אני מנסה לסמן אשמים אני יכול לסמן רק את המדינה שהביאה לכך שמצב כזה בכלל יהיה אפשרי.
    ראשית, בהזנחת הבדואים וביצירת הצורך לגנוב כבשהב כדי לאכול.
    שנית, בהפקרת האנשים הישרים בנגב ובמדינה כולה, הפקרה שמחייבת אותם להתארגן.
    כבר כתבתי על כך שבקרוב יקומו מיליציות בנגב, בעצם הן כבר כאן בצורה של חברות כוח אדם – מיליציות חוקיות שמחליפות את המדינה.

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 17 בינואר 2007 | בשעה: 8:29

  15. חברים, אני ממליץ לכולכם לקרוא את המחקר של ארנון סופר על "מדינת תל אביב"

    כל תושבי הדרום, בדואים או יהודים, הם קורבנות של התופעה שסופר מתאר.

    כאן יש תקציר של המסמך:

    http://www.omedia.co.il/Show_Article.asp?DynamicContentID=2454&MenuID=701&ThreadID=1014006

    וכאן המסמך עצמו:

    http://geo.haifa.ac.il/~ch-strategy/publications/books/tel-aviv_country/tel-aviv_country.pdf

    לא עם הכל תסכימו, אבל המסמך קריא, ומרתק ומומלץ לכל מי שרוצה לקבל זוית מקורית על מה שקורה במדינת ישראל, חוץ מהשטויות שמאכילים אותנו בטלוויזיה.

    תגובה מאת: ערדי | פורסם ביום: 23 בינואר 2007 | בשעה: 5:17

  16. זה ממש כמו להסתכל אל פי תהום וככה כמראה מרגיש מי שכותב מי שקורא מי שמגיב אני לא יודעת איך לעכל את כל האין- מוצא הזה והיאוש והכאב והתסכול בעיקר ומה עוד אפשר לעשות ואיך אפשר לעזור ולאן כל זה הולך כי בסוף זה הולך לאנשהו וכל המילים שנכתוב פה לא ברור מה הן עושות הן כלום שום דבר
    ואיך שומרים על גחלת של תקווה במקום הכי חשוך רק בשביל שיהיה קצת אור כי אם זה מה שאפשר אז זה מה ששוה הכל לא?
    כי כשלא עושים שום דבר זה ממש כמו לתת לזה להרוג אותך כל פעם שאתה מעז להעיף מבט
    וכל דמויות המופת בהיסטוריה זה כל מה שהן עשו הם היו נר בחושך בלי לדעת שיום אחד מישהו ידע שהם עשו משהו רק כי זה היה בחירה בין חושך לאור
    השאלה מה זה אומר בתרגום למציאות שלנו מה עושים עם זה?

    תגובה מאת: רומי | פורסם ביום: 25 באפריל 2007 | בשעה: 5:01

  17. exellent

    טראקבק מאת: blog | פורסם ביום: 10 באוקטובר 2007 | בשעה: 0:25

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !