מה עשינו? מה הם עושים?

קשה לקרוא על זה בחדשות אצלנו, אבל בלבנון מתרחשת ממש עכשיו הפיכה.


חיזבאללה ואיראן וסוריה הופכים את לבנון על פיה ומנסים להפיל את הממשלה.


קשה לקרוא על זה בחדשות אצלנו כי שכחנו מלבנון מאז אוגוסט.


אתמול – הפגינו המונים ברחובות. קבוצות נלחמו באחרות בעימותים אלימים. הצבא ירה.


החיזבאללה (כמו ערוץ 2) מנייד את מפגיניו באמצעות SMS. הפיכה של הדור השלישי.


אתמול – הוכרז עוצר, עוצר?? בבירות.


קשה להמנע מהמחשבה שההרפתקה אליה יצאנו אנחנו בקיץ – מלחמה עליה החליטו בין פקודת מכירת מניותיו של הרמטכ"ל ובין דחיפת לשון השר אל גרונה של חיילת, הובילה בתגובת שרשרת להתפרקות הישות הלבנונית.


הכשל שלנו, הוא תבוסתם. הנצחון שלנו הוא תבוסתם. הילד הקטן בשכונה שכולם מרביצים לו. לבנון.


בלוגר מלבנון מסכם את המתרחש שם מצפון + תמונות בפוסט מתגלגל.


קל לקרוא על זה בחדשות אצלנו.


בתערובת של שמחה לאיד עם "אמרנו לכם שהילדים האלה רק ירביצו אחד לשני" אנחנו מביטים בשקט במלחמת אזרחים בעזה, בגדה. הגל העכור הזה שאנחנו דואגים בדרכים שונות להעצים עלול לשטוף אותנו כמו צונאמי. כשספירת הגופות תגדל, כשכבר לא יהיה את מי לחטוף הם, כולם, חמאס ופת"ח כאחד יאלצו להתאחד מול האוייב הציוני. לא כדי לפגוע בנו. כדי להציל את עצמם.


כל רפרש בכותרת הראשית ב YNET העלה את מספר ההרוגים שם במקום הרחוק הקרוב הזה. וטילי RPG, וחטיפות, ויריות.


ואנחנו? שנצא אולי לשתות משהו? כי מחר אולי יחכה הצו בדואר, ואם לא מחר אז מוחרותיים.


שבת שלום.


 


קישור לסרטון לבנוני 15 דקות מהצד השני של הגבול


http://video.google.com/videoplay?docid=8326734789464462895&hl=en


 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 27 בינואר 2007 2:06 |

4 תגובות »

  1. שהחיזבאללה ואירן וסוריה מנסים להפוך את לבנון? מה עם אזרחי לבנון? ברובם שיעים במצב לא מוצלח ופלסטינים שזכויותיהם עוד יותר על הפנים. חיזבאללה זה השיעים עצמם. האם היית כותב על ישראל שמר"צ מנסה להפוך את ישראל, לו עשרות ומאות אלפי מפגינים שגרים מצפון תל אביב וצפונה היו עולים לקרית הממשלה ומוחים?
    סוריה היא בכלל מדינה חילונית ויש לה אינטרסים אחרים לגמרי בלבנון.
    לבלגן שיש שם ישראל בהחלט תרמה וממשיכה לתרום גם בימים אלו (הסירוב לדבר עם הסורים למשל, ההרס המורגש בלבנון שישראל גרמה לו, פצצות המצרר שנשארו לתזכורת מוות).
    אני מסכימה איתך שזה יחזור לישראל כמו בומרנג, אבל צונאמי זה דימוי, אמנם נישא בפי כל בישראל, אבל הוא פועל בדיוק נגד מה שאתה כותב: אתה אומר , גם אם בעדינות, שלישראל יש יד ורגל במה שקורה בלבנון, כלומר שזה מעשה ידי אדם. צונאמי הוא תופעת טבע בלתי נשלטת. כמו רוע שבא מבחוץ ולא נשאר אלא לאסוף את הגופות ולשקם את ההרס שרעידת האדמה גרמה לו. ההרס שמדינות המערב החליטו אתמול לתרום כל כך הרבה כסף כדי לשקמו, נגרם על ידי בני אדם. אלו שאחראים גם לשליחת הצו…

    תגובה מאת: איריס ח. | פורסם ביום: 27 בינואר 2007 | בשעה: 19:48

  2. תודה על התגובה.
    מספר הערות על התגובה
    1. מי אמר שהחיזבאללה ואירן וסוריה מנסים להפוך את לבנון? אני. ועוד מומחים רבים. החיזבאללה ממומן על ידי סוריה, ופועל כעת להחזרת ההשפעה הסורית על לבנון – את זאת אמר מזכ"ל החיזבאללה מספר פעמים. מי שמנהיג מלבה ויוצר את המרד הזה הוא החיזבאללה שמופעל בשלט רחוק מבירות אחרות.
    2. אזרחי לבנון – אינם שיעים ברובם. חיזבאללה הוא ארגון שיעי אחד, ולא מייצג את כל השיעים, בטח שלא את רוב אזרחי לבנון, ובטח ובטח שלא את הפלסטינים הסונים.
    3. ההשוואה עם מר"צ אינה מתאימה – לא ראיתי את נוער מר"צ מסתובב עם קלצ'ניקובים ברחובות ומבריח נשק לאוניברסיטאות, לא ראיתי את הפעילים של מר"צ יורים בצבא ובמשטרה ומבעירים את ירושלים, בינתיים. מה שמוביל החיזבאללה הוא מהפכה שנועדה להפיל ממשלה שנבחרה באופן דמוקראטי מיד לאחר שהלבנונים עצמם הצליחו סוף סוף להעיף מעל גבם את הישראלים ואת הסורים.
    4. סוריה היא מדינה חילונית לא שיעית, ובכל זאת מפגש האינטרסים בינה לחיזבאללה מוביל לשיתוף פעולה. סוריה מממנת את החיזבאללה, מחמשת אותו, משמשת תחנת מעבר לנשק מאיראן ותמורת זו החיזבאללה מוביל להפיכה. זה עד כדי כך פשוט. הסורים שניסו לבצע הפיכה באמצעות רצח פוליטי, מנסים זאת עכשיו באמצעות הפיכה במימון מלא של דמשק.
    5. צונאמי זו מטאפורה טובה בעיני – הנזק של צונאמי נובע משלושה גורמים. רעידת אדמה וגלים שהם כוח טבע, בניית יתר ונוכחות אדם בכמויות גדולות על קו החוף, והזנחה פושעת של זמן ההתרעה לפני הגעת הגל שמאפשר להציל חיים. שינויים גאופוליטיים, רעידות אדמה וגלי הרס כמו המאבק בין החמאס לפתח באופן חלקי הוא כוח טבע בלי קשר למה שאנחנו עושים או לא עושים. אנחנו בימים אלו ממשיכים לבנות באופן מטאפורי על קו החוף, ונמצאים בשעתיים לפני הגעת הגל ולא עושים כלום כדי להציל את נפשותינו ונפשות שכנינו.
    6. אני חושב שניכר ממה שכתבתי שאני מסכים לאחריות החלקית שלנו למה שקורה עכשיו בלבנון ובמידה רבה גם מה שקורה בעזה. במקום לייצב אנחנו מערערים יציבות.

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 27 בינואר 2007 | בשעה: 20:40

  3. אין לי מחלוקת איתך על כך שהחזבאללה ממומן מבחוץ. זה עדיין לא אומר שמדובר בארגון עם אג'נדה משלו. בתקופת המלחמה קראתי ראיונות (טוב לא בעיתונות בעברית כמובן) עם חלק מראשי החזבאללה. הם מודים בכך שהם ממומנים על ידי אירן, אבל לא מקבלים מהם הוראות. ממה שקרה בלבנון זה גם נראה מתאים, כיוון שהדבר האחרון שאירן היתה צריכה, בזמן שהדיון על תכנית הגרעין שלה נרדם קצת בעולם, זה עימות בלבנון.
    אתה ממשיך להתעלם מהצרכים של קבוצות שונות בלבנון. זה שהשיעים אינם הרוב זה ידוע, אבל הם לא מעטים וגם אם כן, מגיעות להם זכויות בסיסיות. הפלסטינים נמצאים הכי נמוך על הסולם החברתי שם, וחלקם כן מצטרפים למאבק עם השיעים, למרות שהם סונים. לא מדובר רק במרד שמאורגן מדמשק, כיוון שמזה חודשים רבים (אפילו שבעברית מדווח על זה פחות) ישנים אנשים רבים באוהלים בבירות כאות מחאה. חלק מהזמן הם צרו על קרית הממשלה, כך שסניורה לא יכול היה לצאת משם. כלומר, יש גם אנשים במקום שיש להם מוטיבציות ואינטרסים פנימיים לבלות את החורף באוהלים ומדובר בעשרות אלפים אם לא יותר.
    בנוסף, הלבנונים לא הצליחו להעיף מעל גבם את הישראלים. לישראלים התאים מאוד לעוף משם אחרי שהיה ברור שמדובר בכשלון גדול. במשך חודש הלבנונים לא הצליחו לעשות כלום חוץ מלשרוד. מי שקובע את מה שקורה שם זה החזקים, והחזב אללה הם לא היחידים שיש להם נשק בלבנון. כל הפלגים שם חמושים.
    העובדה שלא ראית את פעילי מר"צ מסתובבים חמושים ברחובות, היא גם בגלל שאין להם שום סיבה לעשות את זה. רציתי בהתחלה לתת את ש"ס כדוגמא, אבל לא רציתי לתרום לדימוי ה"גיס חמישי" של המזרחים או ערבים אחרים. אבל אתה יודע מה? נקח את הבדואים. הם דווקא כן מסתובבים עם נשק, ויש להם גם מדי פעם הזדמנויות וסיבות לעשות בו שימוש של מחאה. שלא כמו למר"צ ופעיליה, אין להם נציגים בכנסת, בבית המשפט ובמוקדי הכוח האחרים בחברה. נגיד שהם יקבלו מחר מימון מאירן או מאפגניסטן מצידי, האם יהיה נכון לטעון שמדובר רק במרד מאורגן מבחוץ, או שיש כאן צירוף של אינטרסים, וצריך לראות שלבני אדם אין רק תחביב כזה של שימוש בקלצ'ניקוב, אלא מדובר בתהליך שמתאים לשני הצדדים, או מזמן יצא משליטה?

    תגובה מאת: איריס ח. | פורסם ביום: 28 בינואר 2007 | בשעה: 11:30

  4. שוב תודה.
    אם סוריה היתה מארגנת ומשלמת לבדואים הווירטואלים שלך, מחמשת אותם ואז גם קורצת להם שנוח היה לממשלה בדמשק אם בישראל ישב ראש ממשלה אחר, ואם הבדואים הוירטואליים האלו היו פורצים בהפיכה אלימה אז מעבר לצירוף אינטרסים יש כאן עיתוי שמתאים לבעל המאה והדעה של חיזבאללה להעיף את סניורה מהשילטון ולהוריד את נושא בית הדין הבינלאומי והחקירה של רצח חרירי מעל ראשו של אסד.
    מפגש אינטרסים יש כאן זה ברור, מתאים היום לחיזבאללה להראות את כוחו – הרבה בזכותנו, ומתאים לסורים ליצור בלאגן שיוריד את העולם מהם.
    כשכתבתי שהלבנונים הצליחו לסלק אותנו התכוונתי לסילוק האמיתי. זה של שנת 2000.
    האם הם לא מקבלים הוראות מהממנים שלהם? הוראות לא חייבות להיות הוראות ממש אלא הכוונה, בקשה שלא ניתן לסרב לה, האם באמת את חושבת שהסורים והאיראנים מממנים את הארגון הזה כדי שיעשה מה שבא לו?
    אני בספק.

    תגובה מאת: אסי | פורסם ביום: 28 בינואר 2007 | בשעה: 20:38

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !