פאטצ' אדאמס בארץ הקודש

פאטץ' אדאמס – עליו כתבתי בהרחבה כאן עומד לבקר בארץ בשבוע הבא. הביקור ביוזמה של דיאדה, מעריב קונגרסים וקרן ילדים שלנו שפועלת לרווחת הילדים המאושפזים בבית החולים שניידר. בתאריך 21/02/2007 יהיה יום עיון בהשתתפותו לקהל רחב של מטפלים, ליצנים, והמון אחרים. יהיה שמח.


פאטצ' – רופא ומהפכן, ומרצה מרתק גילה במהלך לימודי הרפואה את הניכור של מקצוע הרפואה. את התרחקותם של הרופאים מהמטופלים, מהקשר האישי. הוא שם לב גם לשחיקה הגדולה במקצוע, לאיבה ולחשדנות הגדולה שמתפתחת בין מטופלים למטפלים. במקביל, הפיכת הרפואה לעסק, למרכז מחולל רווח, וחסימת הגישה לשירותי בריאות לעניים גרמה לו לנסות ולבנות מודל חדש.


במשך עשור ויותר יחד עם קבוצת חברים הם הפעילו מרפאה / בית חולים / קומונה. כל מי שהגיע טופל, כל מי שטופל טופל בחינם, כולם חולים ומטפלים תרמו בעבודה, ובכסף לקיום המרפאה. הם ניסו לקחת את השירות היקר ביותר הקים ולתת אותו בחינם. במקביל, הם ניסו להפוך את העשייה הרפואית לריפוי ללא שחיקה. אומנויות, שמחה, ריקודים, צחוק, אהבה היו חלק טבעי ביום יום. פאטצ' אדאמס נחשב גם לאחד מהאבות המייסדים של תנועת הליצנות הרפואית שהתבססה בבתי חולים כמעט בכל העולם המערבי. יחד עם חברים הוא מסתובב ברחבי העולם בסיורי ליצנות הומניטאריים. בשנה החולפת הם ביקרו ברוסיה (בתי חולים ובתי יתומים), בפרו (שם גם הקימו מרפאה כפרית), באל סלוודור (שם הם סייעו לתושבי עיירה לצבוע את קירות העיירה), ובעוד מקומות רבים. בהשראת סיפור חייו הופק הסרט פאטצ' אדאמס בכיכובו של רובין וויליאמס. 


מכון גזונטהייט! – בשני העשורים האחרונים מנסה פאטץ' יחד עם קבוצת חברים להקים בית חולים טיפשי חינם על חלקת אדמה מופלאה בווירג'יניה המערבית. בחלקה מתגוררים מתנדבים שבונים את בית החולים על פי תכנון ייחודי ומסעיר. במקביל מסתובב פאטץ' בכל העולם ומרצה את תורתו תמורת תשלום שמועבר למימון המשך העבודות.


יחד עם פאטץ' מגיע ליצן נוסף, רופא בשם Bowen White – אחד המרצים הטובים ביותר ששמעתי מעולם. בוון כתב את הספר למה נורמאלי זה לא בריא? והוא מרצה מבוקש ומחונן בזכות עצמו. ההזדמנות לשמוע את שני המהפכנים הללו יחד באותו יום היא הזדמנות אדירה. לרוב הוא מופיע בדמות הליצן שלו ד"ר ג'רקו ומדובר בחגיגה אמיתית ומלאת תוכן.


קשה לי מאוד לקדם אירוע מסחרי, אבל כאן מדובר באירוע מיוחד. אני מרגיש שהערך מיום כזה לכל איש רפואה, ולכל מטופל הוא אדיר. במקביל, שכר המרצה של פאטץ' עובר ישירות לאחת המטרות הטובות ביותר שאני מכיר. בנייה של מודל אחר לרפואה. במהפכנים כאלו טמון הזרע שיכול להציל את הרפואה. המודל שלו והרעיונות שהוא מציג מהווים אתגר לכל אחד מאיתנו למצוא את הדרך שלו. לא להסתפק במקום הנוח של בורג במערכת ענקית, אלא, לנסות לתקן עולם. בכל הרמות.


הטלפון לפרטים במעריב קונגרסים 03-5616600


אני אהיה שם. 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 14 בפברואר 2007 2:36 |

2 תגובות »

  1. .

    תגובה מאת: חנן כהן | פורסם ביום: 14 בפברואר 2007 | בשעה: 10:53

  2. היא כתבה אצלי בבלוג משהו קצת קליל על האירוע.

    תגובה מאת: יוחאי | פורסם ביום: 25 בפברואר 2007 | בשעה: 11:00

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !