ספרים שקראתי – אנגלית

Pathologies Of Power – Paul Farmer


אנתרופולוג ורופא, מספר סיפורים. סיפורים על עוני וחולי, על אלימות מבנית שגורמת להפרה של הזכות הבסיסית ביותר – הזכות לחיות. דרך הסיפורים הוא בוחן את מושג זכויות האדם, בכעס, ואופטימיזם. ספר חשוב.


הציון שלי: 8


 


Mountains Beyond Mountains – Tracy Kidder


ספר ביוגרפי / עיתונאי. הסופר ליווה את ד"ר פול פארמר רופא ואנתרופולוג בעבודתו ברחבי העולם. בבית החולים שהקים בהאיטי, בבתי הכלא ברוסיה, בקובה, בפרו, ובבוסטון בה הוא עובד למימון חייו. סיפור משכר, מעורר רגשות אשמה ורצון להיות קצת יותר טוב.


מומלץ מאוד מאוד הציון שלי: 9


 


The health of Nations – why inequality is harmful to your health


שם שלועג לספרו הבלתי נשכח של אדם סמית The Wealth of Nations כותבים מהמחלקה לבריאות הציבור בהרוורד מסכמים בספר קליל לקריאה ומעניין ביותר את המידע על הקשר בין כלכלת שוק לבריאותם של אנשים. האם אזרחיהן של מדינות עשירות יותר בריאים? האם כסף מביא בריאות? האם הוא מביא אושר? מה המחיר שאנו משלמים על כלכלת שוק, ועל שירותי בריאות מופרטים? על ההשפעה של כלכלת השוק ואמריקניזציה על המשפחה, הקהילה, איכות חיינו, העבודה. על מה צריך בסך הכל בנאדם בשביל לחיות. ספר פוקח עין, זועק לשמים. מגדיר במילים ברורות את מה שכבר שנים הרגשתי ולא ידעתי איך


הציון שלי : 9


 


The power of one – bryce courtenay


סיפור התבגרות של ילד ממוצא אנגלי ללא אב שגדל בדרום אפריקה של טרום מלחמת העולם השנייה ולארכה. עקב משבר נפשי של אימו הוא נשלח לפנימייה של אפריקאנרים ולומד על בשרו את אימי המלחמה בין שני השבטים הלבנים של דרום אפריקה. בנסיעת רכבת מהפנימייה לבית הסבא הוא מגלה את ייעודו בחיים. הספר מציג תמונה נהדרת של דרום אפריקה של טרום האפרטהייד. האלימות, האהבה, הגזענות, הפשע, החמלה. אחד הספרים הטובים שקראתי בשנים האחרונות. עובד לסרט גרוע בשנת 1992. לקרוא.


הציון שלי 9.5


 


Animal dreams – Barbara Kingsolver


אישה ללא בית, ללא זכרונות עבר, ללא עתיד חוזרת אל עיירת ילדותה שכוחת האל במדבר של אריזונה. עיירת כורים עצובה, עם מכרה שננטש, וחברה אימתנית שמוצצת את לשד האדמה לשאריות מחצבים משרידי המכרה. הפקת המחצבים מזרימה שפכים לנחל שמזין את העיר. תושביה ומטעיה, וגורם לגסיסה איטית של העיירה. אביה של האישה – רופא העיירה גם הוא ללא עבר, ללא עתיד וללא זכרונות חולה בדמנציה. בעצם, היא מגיעה לטפל בו, אבל מטפלת בעצמה. אחותה האהובה ושותפתה לחיים נוסעת למרכז אמריקה להציל את העולם. סיפור מסע חזרה הביתה.


מדריך קריאה מעולה של spark notes – אתר שמכיל סיכומים בנושאים שונים של סטודנטים מאוניברסיטת הארווארד מספק כמה תשובות, שאלות והנחייה.


הספר מעניין – אם כי מעט ארכני, עם דמות ראשית שקשה לאהוב, וסוף טוב, טוב מדי.


הציון שלי – 7.5


 


The golden compass – his dark materials – Phillip Pullman


ספר פנטזיה / מדע בדיוני. פרסומו – לפני הארי פוטר. ילדה גדלה לבדה בתוך קולג' אפלולי באוקספורד. היא לומדת מהמלומדים, מסתובבת עם משרתים, ומשתוללת בסימטאות, רחובות, וגגות אוקספורד. בעולם מקביל לעולם שלנו – עולמה של ליירה, לכל אדם חיה שמלווה אותו החל מרגע הלידה ועד מותו. חיותיהם של ילדים משנות צורה באופן בלתי צפוי, ולאחר ההתבגרות – החיה מתקבעת לצורה אחת שמייצגת במידת מה את אישיותו של האדם הבוגר. בין מחקר מדעי על חלקיקים, שדות מגנטיים וחשמל, ליירה מסתבכת והולכת במזימה מוזרה. קבוצה של אכלנים חוטפת ילדים, לא ברור לאן. דודה של ליירה, והאדם הקרוב לה ביותר נעלם גם הוא בצפון הרחוק, ואישה מסתורית ומהפנטת לוקחת אותה לביתה שבלונדון. הרפתקאות נפלאות, עלילה נהדרת – בספר שמיועד לנוער אבל אני מאוד אהבתי. מעין אנטיתזה לספריו רוויי הדת של סי. אס. לואיס – מסדרת נרנייה. בדצמבר אמור לצאת הסרט של הספר – ומומלץ בחום לכל אוהבי הפנטזיה לקרוא את הספר שתורגם בתרגום טוב מאוד גם לעברית.


הציון שלי – 9


 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 6 באוקטובר 2007 8:18 |

3 תגובות »

  1. עכשיו סימתי ומקריאת הרשימה נראה שאולי יענין אותך גם: השד תופס אותך ואתה נופל של אן פרידמן (הוצאת כרמל). על מפגש של פליטים מונגים עם הרפואה המערבית (ולהפך).

    תגובה מאת: מעין | פורסם ביום: 6 באוקטובר 2007 | בשעה: 15:30

  2. של המתרגמת, שגם לה רשימות באתר הזה.
    אולי תוכל לומר לי את שמה?

    תגובה מאת: כפירונית | פורסם ביום: 7 בדצמבר 2007 | בשעה: 23:07

  3. .

    תגובה מאת: אסי סיקורל | פורסם ביום: 8 בדצמבר 2007 | בשעה: 20:06

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !