קישורי צד

בקיץ האחרון כתבתי מעט וקראתי הרבה (יחסית).


המון ספרים על רפואה, די הרבה רפואה, וכמה ספרים – כאלה ששמעתי באנגלית דרך המנוי שלי ב audible, וכמה שקראתי בעברית ובאנגלית ליד המיטה ועל הספה.


החלטתי להוסיף לינקים בצד האתר לדפים עם הספרים שאני קורא בעברית, ובאנגלית.


בנוסף, החלטתי לפתוח ספרייה של הספרים שקראתי בגוגל ספרים – שירות מעניין וחביב, שמאפשר לקבץ את הספרים שבסיפריה ולהציג אותם בצורה מרוכזת בדף אחד.


החיסרון המרכזי שראיתי בשרות, (שכמעט ולא קיים ברשימות של אמאזון למשל), חלק מהספרים שרציתי להכניס פשוט לא קיימים. אין. אני מודה שהספרים שאני קורא הם לא מהנפוצים ביותר – אבל הם קיימים – הם יושבים אצלי בסיפריה או במרפאה אם נגמר אצלי המקום. בכל זאת קצת קשה להבין איך הם משיקים שירות חיפוש ספרים עם "חורים שחורים" במקום גרביים.


לאלוהי הגוגל הפתרונים.


אני מתכוון לעדכן את הפוסטים האלו המקושרים בצד בכל תקופה וממליץ במיוחד למי שמחפש קריאה מעניינת על רפואה, ומביוחד על רפואה וחברה להקליק לפעמים על הרשימות ולחוות יחד את המסע הזה ברפואה.


עוד בקיץ התחלתי להשתמש בכמה שיטות חדשות כדי להתעדכן בספרות הרפואית – פודקאסטים, בלוגים, ורססים שונים ומשונים, ובקרוב – פוסט וקישור לאלו שנמצאו שווים להיכלל בשעתיים ומשהו שאני מקדיש בכל שבוע להתעדכנות בספרות.


לאחרונה גם השקעתי זמן גם בכתיבה של מאמר מחקרי. פעם המגורים במקום מרוחק מסיפרייה הגונה היו חסרון בולט. בסיבוב האחרון מעבר ליכולת לקרוא מאמרים רבים בטקסט מלא דרך הספרייה הרפואית הוירטואלית המצויינת של מקום העבודה שלי – שירותי בריאות כללית. הצלחתי גם להזמין מאמרים ישנים יותר ישירות מהסיפרייה אל המייל שלי, בחינם או תמורת סכום זעום.


מישהו מהאקדמאים הקוראים כאן מכיר שירות ספרייה וירטואלי שכולל שירותי השגת מאמרים בטקסט מלא לפי הצורך ובתשלום קטן?


אנחנו משתמשים כבר מספר שנים ב questia – ספרייה וירטואלית ענקית שמכילה בעיקר ספרים מתחום מדעי הרוח ומדעי החברה, ועוד כמה עיתונים מקצועיים בטקסט מלא (בעיקר מאותם התחומים). מאחר והספרייה הזו מוכוונת בעיקר לקהל סטודנטים בקולג'ים אמריקאים – שלומדים תארים בלתי ספציפיים בעליל, היא עזרה לי מאוד כאשר כתבתי עבודה בהיסטוריה של הרפואה. כאשר אני מחפש חומר מדעי מתחום מדעי הבריאות הסיפרייה הזו חסרת ערך כמעט לחלוטין. אבל כדי להרחיב את הדעת כמעט בכל נושא שתעלו על דעתכם היא מקור נפלא. אפשר לקנות מינוי חדשי, מינוי לשנה, או, אפילו מינוי לכל החיים.


אני מסתובב סביב הסיפרייה הזו כבר שבע שנים בערך, ולמרות התקדמות הרבה בממשק המשתמש, ובצורה, מבחינת תוכן לא נוספו תוספות משמעותיות וזה קצת מאכזב. בכל זאת, הספרייה הזו פתוחה 24 שעות ביממה, ניתנת לחיפוש לפי מילה בספר, ומאפשרת עבודה בחלל עבודה אישי. אפשר למרקר על ספרים, להשאיר סימניות, לכתוב הערות, להעביר ציטוטים לקובץ וורד ומה לא. בעיני מעולה.


אם אתם גולשים לשם בזכות הבלוג הזה ומחליטים להירשם לשירות – אנא הזכירו אי שם בתהליך הרישום שהגעתם לאתר בזכותי – (cicurel). הם אולי יזכו אותי בחודש נוסף חינם עבור ההפנייה.


מישהו מאנשי האינטרנט כאן מכיר שירות יותר טוב מזה?


בכלל, היום אחרי שקיבלתי עוד מאמר לאימייל, קראתי קצת חומר מקצועי בספרייה מהבית, והתעסקתי עם חשבון הבנק – אני מרגיש שהאינטרנט בהחלט מקל על החיים במדבר.


ולקינוח יבבה – רכשתי ספר באמאזון. לפני כשלושה שבועות קיבלתי הודעה עם תביעה לתשלום מכס עבור החילה. יום לאחר מכן התייצבתי בדואר עם המעות. לרוב החבילה מועברת לדואר הנע ומגיעה אלי באותו היום או ביום לאחר מכן. הפעם – חיכיתי שלושה שבועות, ואפילו קיבלתי הודעה שנייה שמאיימת שישלחו את החבילה חזרה אם לא אשלם את המכס. בדואר אמרו שלא יודעים איפה החבילה. אחרי שביקשתי מאיש הדואר הוותיק של הקיבוץ לשבת על הטלפון – הוא התקשר לכל העולם ופקידתו, ואיתר את החבילה שהגיע יום לאחר מכן במצב טוב. מאמאזון לארץ כל המשלוח לקח תשעה ימים. במדבר הדואר הישראלי החבילה הסתובבה יותר מעשרים יום.


יש דברים שאף פעם לא משתנים.

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 10 באוקטובר 2007 21:37 |

3 תגובות »

  1. אולי באתר הזה) פורלוג צמתי מידע הוא מאגר מידע שיתופי של קהילת המידענים, מנהלי התוכן ומנהלי פרוייקטי המידע בישראל ) תמצא מידע על מאגרים רפואיים:
    http://www.i-zm.info/

    בקטגוריות (מימין) מנועי חיפוש ושיטות , מאגרי מידע מקוונים.

    תגובה מאת: תמר | פורסם ביום: 12 באוקטובר 2007 | בשעה: 1:00

  2. איזה פרובלוג ואללה. תודה רבה

    תגובה מאת: אסי סיקורל | פורסם ביום: 12 באוקטובר 2007 | בשעה: 10:45

  3. שני דברים- אולי שלושה
    דרך הספריה תמורת תשלום שנתי שאיני זוכר מהו ניתן להתחבר לשלרת של האוניברסיטה וכך כך מאמר שאתה יכול למצוא בספריה הרפואית גם תוכל לראותו בבית.

    אתה יכול להתיידד עם אתר UNIVADIS.CO.IL
    שם יש כמה ספרים וגם שירות השגת מאמרים (4 ברבעון) אם לא תמצא אותם דרך הספריה.

    גם בספריה ישיגו לך מאמרים שאין במקום אחר- תמורת תשלום.

    אמאזון- מדובר בפטנט של אמזון( הסכם עם המכס הישראלי…),הם כותבים את מחיר הספר על החבילה ואם זה עובר את ה 50 דולר אתה משלם מע"ם. יתכן שבחברות אחרות לא "יתפסו אותך"

    תגובה מאת: דניאל פלוסר | פורסם ביום: 13 באוקטובר 2007 | בשעה: 16:12

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !