מוציא לשון הרע לכאורה

השכנים מהבלוגים משמאל ומימין חירצבו כבר בלשונם על הפארסה של חוק לשון הרע. אני מרגיש שהכנסת הזו יודעת שלא תמלא את ימיה, רוב חברי הכנסת מרגישים שהכיסא מתחמם מתחת לישבן, (לכאורה) ,וצונאמי ענק עומד לשטוף את המשכן. בינתיים הם מנסים לקדם כל חוק, ולגרום לנו להתעצבן כל כך עד שנשכח שהבעיה הגדולה עדיין כאן. אנשים עניים, רעבים, חולים. בזמן שאנחנו נלחמים על הזכות לביטוי חפשי, יש רבים רבים בישראל שנאבקים על הזכות לחיות. והזכות הזו – של חיים בכבוד מינימאלי קודמת בעיני לכל זכות ליבראלית אחרת.

בינתיים כולם מבינים שאחת המטרות החשובות של הכנסת הזו היא להקטין את דרגות החופש שרכשו להם הפיונים האלו – להעביר מסרים לאלפי קוראים מעל הראש של ירום הודם.

אני רוצה להתמקד ביום שאחרי. מה אנחנו, שמאמינים שחשוב שקולנו יישמע – גם אם לפעמים נראה שאף אחד לא קורא את מה שאנחנו רוצים לצעוק, צריכים לעשות?

אני קורא ליצירת איגוד הבלוגרים החופשיים. אפילו על שם חשבתי.

באמשך – בלוגרים ארצישראלים מאוחדים – שוחרי כתיבה. אם נתאגד – נוכל להגן איש על רעהו. נוכל לארגן סיוע משפטי משותף לבלוגרים, ויותר מכך. נוכל להתחייב להעתיק כל משפט שמוביל לתביעה. נתעקש על הליך נפרד כנגד כל אחד מאיתנו על לשונות רעות שנעתיק זה מזה, ונגרור כל תביעה כזו שוב ושוב ושוב…

אינני משפטן. השיח המשפטי זר ומוזר לי אבל אני מקווה שניתן יהיה לגרור כל תובע באופן אישי לבית המשפט יום אחר יום עד שלא יהיה להם זמן לעשות נזק במקומות אחרים.  אני לא יודע הרבה אבל ברור לי שהחוק הזה יכול לאיים אבל לא לעצור את הזרם האדיר של כתיבה יצירתית, מחשבה מקורית ושיח פורה שמתרחש בבלוגוספרה וברשתות החברתיות.

ועוד כמה משפטים על אביר נעורי לכאורה – חבר הכנסת מאיר שטרית. גדלתי ביבנה. העיר שמאיר שטרית הצליח להפוך לסיפור הצלחה. במקום ממנו באתי מאיר שטרית היה גיבור. בשנים האחרונות אני נדהם מהחוקים שהוא מוביל, מהאפלה שמשתררת מסביב לכאורה. אבל בעצם כדאי שאשתוק. כי אין לי שלוש מאות אלף שקלים. לכולנו יחד יש גם יש.

מה דעתכם? שנתאחד?

 

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 29 בנובמבר 2011 21:38 |

2 תגובות »

  1. ואוו!! רעיון פנטסטי בעיני. איזו מחשבה יצירתית. כל הכבוד. אבל נגיד מה יקרה אם בלוגר באמת יעשה מה שלא ייעשה גם בעיניך?

    תגובה מאת: ריקי כהן | פורסם ביום: 29 בנובמבר 2011 | בשעה: 22:11

  2. אפשר לקבוע כללים – הרעיון לא מגובש, אבל הכלל הראשון צריך להיות שמה שאמר הבלוגר הוא אמת. למשל.

    תגובה מאת: assi | פורסם ביום: 29 בנובמבר 2011 | בשעה: 22:41

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !