חשבון בנק בחינם ואקטיביזם בבנק הדואר – שאל אותי כיצד

בימים האחרונים החלו האזרחים להביע את מחאתם גם כנגד הבנקים – ה"חמצן" של המדינה. לפני כמה שנים עברנו לחשבון חינם בבנק הדואר. אז ניסיתי לעניין במעבר את קהל קוראי הבלוג שלי, העניין היה מוגבל.

היום יותר מתמיד חשוב לדעת – יש בנק שנותן לנהל חשבון בחינם. שלא מרוויח על הגב של האזרח הקטן, ושלא מאפשר יתרת חובה שהיא הצורה הנלוזה ביותר של הלוואה בריבית קצוצה שמותרת באופן חוקי. אני מצרף את הפוסט הישן עם הסיפור שלנו. נא לשאול שאלות, נא ללכת – לפתוח חשבון ולהתחיל להוציא פעילות – כל פעילות מהחשבונות בבנקים הגדולים. אם מאה אלף איש יוציאו את העברת המשכורת – רק את העברת המשכורת מבנק רגיל לבנק הדואר – זה יהיה משמעותי.

לקריאת – הבנק ואני – תרגיל עוקץ אישי או מהפכת נטישת הבנקים

קטגוריות: כללי | מאת: assi | פורסם: 25 ביוני 2012 9:52 |

5 תגובות »

  1. שלום דוקטור

    כשכתבת את הפוסט ההוא חשבתי: זה
    יותר מדי טוב מכדי להיות אמתי. איפה הקאטץ'?
    אה, אין להם כספומט! טוב זה מסובך.

    אבל עכשיו נכנסתי לאתר שלהם
    וראיתי שגם התירוץ הזה כבר נפל.

    מזרחי טפחות הולכים נורא לשנוא אותך
    החל ממחר!

    רפואה שלמה לקטן והמון הצלחה, שלך
    אבשלום

    תגובה מאת: אבשלום אליצור | פורסם ביום: 25 ביוני 2012 | בשעה: 10:31

  2. אבשלום, תודה על התגובה והברכות. הייתי מציע בשלב ראשון לפחות למי שיש להם שני חשבונות בנק לוותר על אחד.

    תגובה מאת: docurel | פורסם ביום: 25 ביוני 2012 | בשעה: 13:58

  3. זה לא ממש "חינם", אלא אם 50 ש"ח דמי פתיחת חשבון הם חינם בשבילך. עפ"י זכרוני גם מעמלות הם לא מתנזרים. למי שחי בישוב קטן כמוני, על הנייר זה נראה מושלם, מסתבר שהמציאות מורכבת קצת יותר. בקיצור, פתחנו חשבון למשיכת מזומנים ודי מהר נמאס לנו לשלם כל חודש על כלום, וסגרנו את החשבון (עוד עמלה). על השרות, השרותים והטכנולוגיה הירודים מוטב לא להרחיב כי זה מכמיר את הלב.
    במחשבה שנייה, אולי זו דרכה הידועה של המדינה לטעון שעסק כושל יהפוך למצליח רק בעזרת אלילות ההפרטה. כי איזה הסבר רציונאלי יכול להיות לבנק עם פריסת סניפים מרשימה ופוטנציאל לא נורמלי שמתנהל כאילו אין לו שום עניין אמיתי במי שמתעקש לפתוח אצלו חשבון

    תגובה מאת: איך נפלו גיבורים | פורסם ביום: 25 ביוני 2012 | בשעה: 14:13

  4. אני עברתי מלאומי לבנק קטן יחסית, בנק איגוד. למעבירי משכורת (מ-6000 ש"ח ומעלה) אין ריבית על המינוס, עד גובה המשכורת אני חושב, ויש ריבית זכות בגובה 3 אחוז, גם כן עד גובה המשכורת.

    לא גובים עמלות עו"ש

    התנאים הנ"ל בהתחייבות לשלוש שנים.

    הבנק קטן יחסית ופריסת הסניפים לא מרשימה, הסניף שלי לא ממש קרוב לבית, אבל עד כה כמעט לא ביקרתי בו.

    אין לי אגב התנגדות לכך שבנק או כל עסק אחר ירוויח, השאלה היא היא האם הרווח סביר וההתנהלות הוגנת.

    תגובה מאת: דודי | פורסם ביום: 25 ביוני 2012 | בשעה: 17:03

  5. איך נפלו גיבורים שלום, אני לא יודע על 50 שקלים דמי פתיחת חשבון. מעבר לכך אין עמלות שוטפות אין עמלת שורה ואין כמעט עמלות על רוב הפעולות. מציע שתבדוק כמה עולה לך חשבון בנק רגיל בכל שנה – לרוב האנשים מדובר במאות שקלים. אני עשיתי את החישוב של עלות החשבון בבנק הדואר זה יוצא פחות מ 100 שקלים בשנה כולל הכל. מבחינת הטכנולוגיה – אין ספק שמדובר במצב טוב פחות מבנקים רגילים אבל עדיין יש גישה לאינטרנט, גישה לחשבון בטלפון, ופריסת סניפים מצויינת. מצ"ב קישור לדף העמלות של בנק הדואר – מעטות ביותר לעומת בנקים אחרים והחשוב מכל אין עמלת שורה – עמלה אוטומאטית שאתה משלם בכל בנק על עצם ביצוע פעולה כלשהיא. http://www.israelpost.co.il/content.nsf/medialookup/taarifim1-10.pdf/$file/taarifim1-10.pdf

    תגובה מאת: docurel | פורסם ביום: 28 ביוני 2012 | בשעה: 11:03

פיד RSS לתגובות בפוסט. טראקבק

הוסף תגובה !